+31 88 0580 222 info@greatcircle.nl

BLOGS

Home > BLOGS

De digitale werkplek – empower your employees

De meeste organisaties werken al enige tijd met Microsoft 365 (Office), maar deze digitale werkplek wordt nog niet optimaal benut. Broad Horizon helpt je hierbij, zodat je medewerkers optimaal kunnen functioneren.

read more

Onderscheiden met promoties? Kijk naar het proces erachter.

“Waar ik aan denk bij promotie is ‘tweede kopje koffie gratis’ of ‘vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan’. Ik vind het nogal tuttig en word er gewoon treurig van. Over een paar jaar zijn er geen promoties meer op papier en zullen we het moeten redden met...

read more

Gebruik je data strategisch in het promotieproces

Waarschijnlijk herkennen we het allemaal. De struggle om met verschillende kanalen de consument te bedienen. Hoe je het 5 jaar geleden hebt bedacht, is niet meer relevant. Is het mogelijk om veranderingen toe te laten die het promotieproces optimaliseren? Het kan...

read more

Eén waarheid over alle verkoopkanalen

Waar je vroeger een promotie bedacht voor één winkel, bedenk je nu een actie voor meerdere filialen over meerdere landen of juist voor een beperkte set van filialen. Maar veel belangrijker, die promotie moet ook gelden in je webshop en de mobiele versie van je...

read more

Scope on the future – Hoe goed past jouw bedrijf zich aan?

Jarenlang was het duidelijk wanneer je als bedrijf goed functioneerde. Goed lopende business modellen bleven langere tijd succesvol. De wereld van nu is echter complex en onzeker. Ieder bedrijf wil meerwaarde leveren aan zijn klanten, een goede werkgever zijn voor...

read more

Technology never sleeps – EuroCIS 2019

Binnen de retail staan de marges onder druk en ligt de concurrentie continu op de loer. Het is dan ook niet verrassend dat retailmanagers geregeld wakker liggen over uitdagingen, wijzigingen en ambities. Neem je belangrijke besluiten op je gevoel of wil je alle besluiten onderbouwen met cijfers?

read more

Hoe software kan helpen bij succesvol voorraadbeheer

Binnen de retail staan de marges onder druk en ligt de concurrentie continu op de loer. Het is dan ook niet verrassend dat retailmanagers geregeld wakker liggen over uitdagingen, wijzigingen en ambities. Neem je belangrijke besluiten op je gevoel of wil je alle besluiten onderbouwen met cijfers?

read more

Hoe vaak moet u nee verkopen?

Met specialistische software kun je je voorraad goed managen en bepalen welke hoeveelheden je waar neerlegt. De bron voor accurate voorraadinformatie is het ERP-systeem.

read more

Drie redenen waarom Power BI een must have is voor een retailer

Binnen de retail staan de marges onder druk en ligt de concurrentie continu op de loer. Het is dan ook niet verrassend dat retailmanagers geregeld wakker liggen over uitdagingen, wijzigingen en ambities. Neem je belangrijke besluiten op je gevoel of wil je alle besluiten onderbouwen met cijfers?

read more

Zo word je een data driven retailorganisatie

Binnen de retail staan de marges onder druk en ligt de concurrentie continu op de loer. Het is dan ook niet verrassend dat retailmanagers geregeld wakker liggen over uitdagingen, wijzigingen en ambities. Neem je belangrijke besluiten op je gevoel of wil je alle besluiten onderbouwen met cijfers?

read more

Grip op uw betaaltransacties

Het betalingsverkeer van retailbedrijven is in complexiteit toegenomen. Waren er eerst alleen betalingen van winkelende bezoekers en van leveranciers, nu biedt u uw producten ook aan op uw webshop, via resellers en op marktplaatsen. Hoe volg je het in- en uitstromende betalingsverkeer nog op een efficiënte manier?

read more

Retail IT Challenge: Maak ruimte voor innovatie

Donderdag 16 november organiseerden GreatCircle en Breinwave de Retail Connected IT Challenge voor IT-managers van retail en fashionbedrijven. Tijdens deze inspirerende en innovatieve ochtend hebben we verschillende onderwerpen de revue laten passeren. Wij geven een korte terugblik op de besproken onderwerpen.

read more

Zo bouw je de voorraad van seizoensproducten slim af

Het einde van het jaar nadert en dus staan de winkels vol met Sinterklaas- en kerstartikelen. De kunst is om deze feestartikelen voor het eind van het jaar weer allemaal verkocht te hebben. De fashion branche is bij uitstek een seizoensbranche. Wat kunnen retailers leren van de ervaring van fashionbedrijven om slimmer om te gaan met seizoensgebonden assortimenten?

read more

Vier ‘cookie’-inzichten die je uit je winkel kunt halen

Stel je voor dat je uit de winkel net zoveel informatie kunt halen over het winkelende publiek als bij een webshop. Zijn het meer mannen of vrouwen die de winkel bezoeken? Hoe oud zijn ze? Hoe bewegen ze zich door de winkel? Dit is allemaal mogelijk met de applicatie eMotion counter.

read more