+31 88 0580 222 info@greatcircle.nl

Eén waarheid over alle verkoopkanalenWaar je vroeger een promotie bedacht voor één winkel, bedenk je nu een actie voor meerdere filialen over meerdere landen of juist voor een beperkte set van filialen. Maar veel belangrijker, die promotie moet ook gelden in je webshop en de mobiele versie van je webshop. Je klant verwacht dat alles wat er op die verschillende kanalen gebeurt, op elkaar is afgestemd. Hij wil artikelen uit de webshop in de stenen winkel kunnen ruilen op dezelfde voorwaarden als waarvoor hij het in de webshop heeft gekocht.

Als retailer ben je je bewust van de wensen van je klant. Je zorgt er dan ook voor dat prijzen, promoties en andere acties op al je kanalen gelijk lopen. Dit is echter best lastig te organiseren.

Drie voor de prijs van twee

Herkent u dit? Een klant heeft online drie producten gekocht voor de prijs van twee en wil deze afhalen in het filiaal. Daar is een betere actie, twee halen één betalen, en de klant pakt een extra artikel. De kassamedewerker staat voor de vraag hoe de 3=2-actie moet worden omgezet naar tweemaal een 2=1 actie. Dit gaat lang niet altijd goed indien de juiste software ontbreekt.

Eén waarheid

Met de Treazure™ programmatuur van Cow Hills kunt u alle conditionele promoties op de juiste manier berekenen over alle verkoopkanalen. Door de acties en promoties centraal aan te sturen, geldt binnen alle verkoopkanalen nog maar één waarheid. Hierdoor verlopen complexe promo’s altijd goed, via welk kanaal dan ook. De verkoper aan de kassa hoeft geen extra handelingen meer te verrichten: de promotie wordt automatisch door de kassa toegepast wanneer aan de gestelde voorwaarden wordt voldaan en zeer belangrijk, altijd in het voordeel van de klant!!

Single basket experience

De centraal ingevoerde promoties en acties, komen terug op alle kassabonnen. Het programma laat in het kassamandje zien op welke manier de korting is opgebouwd. Op die manier is de korting voor klant en medewerker transparant en ontstaat er geen discussie bij het retourneren of ruilen van artikelen. Zo wordt het retourneren van een artikel uit de webshop bij één van de filialen gemakkelijk, zowel voor de klant als de zaterdaghulp. De klant ervaart de webshop en het filiaal als één en dezelfde winkel: zo ontstaat een single basket experience!

Gun jij jouw klant ook een single basket experience? Kom dan eens met ons praten over het centraal berekenen van je promoties voor alle kassasystemen. Bianca van der Woude, Industry Lead Retail van GreatCircle bespreekt graag de mogelijkheden met je: 06 5710 5903

Retail Connected

CowHills maakt onderdeel uit van Retail Connected. Met RetailConnected zorgen we er voor dat jouw systemen optimaal met elkaar samenwerken.

Op 23 mei 2019 organiseren we de tweede editie van het Retail Connected event. Aan de hand van klantverhalen delen wij onze ervaringen en de stappen die gezet zijn in het afgelopen jaar. De dag zal in het teken staan van het promotieproces. waar ook onze interessante sprekers zoals René Repko op zullen inspelen. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. Meld je nu aan!

Wil je meer weten over Retail Connected, download dan onze folder.

Deel dit bericht...
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter