+31 88 0580 222 info@greatcircle.nl

Klanten verwachten steeds meer service. Zeker wanneer ze er bewust voor kiezen om een winkel te bezoeken in plaats van online te bestellen. Ze verwachten dan ook geholpen te worden door goed geïnformeerde medewerkers. Digitalisering speelt daarin een grote rol. Denk aan een winkelmedewerker die voor de klant via zijn mobiel of tablet de aanbieding opzoekt, alle gedetailleerde informatie beschikbaar heeft en kan bestellen wanneer het niet op voorraad is.

Het is dus van belang dat de winkelmedewerkers alle recente en gedetailleerde informatie direct paraat hebben om de klant de juiste service te bieden. Die informatie is vaak wel voorhanden, maar is lastig te vinden. Door het gebrek aan overzicht zie je dat medewerkers toevlucht nemen tot applicaties die ze uit hun privéleven kennen: de winkelmanager deelt een bestand via WeTransfer en de kassières ruilen diensten via WhatsApp. Niet de meest veilige applicaties die ook niet altijd compliant zijn met wetgeving zoals de GDPR.

Persoonlijke digitale retail werkplek

Hoe kun je er als IT-manager voor zorgen dat mensen veilige diensten gebruiken én tegelijkertijd ondersteund worden in hun dagelijks werk? Hiervoor heeft Breinwave een rolgebaseerde digitale retail werkplek ontwikkeld die alle informatie op één plek samenbrengt die een medewerker nodig heeft voor zijn eigen werk. Afhankelijk van de functie en de persoonlijke wensen van de medewerker heeft hij één overzicht van alle applicaties die hij nodig heeft voor zijn werkzaamheden.

Zo krijgt de winkelmanager een scherm te zien waarop ordermanagement, personeelsplanningen, product- en promotienieuws te zien is. In één oogopslag ziet hij de context van die dag: welke voorraad wordt geleverd, welke personeelsproblemen moet ik oplossen, welke mails moeten er beantwoord worden en welk nieuw promotiemateriaal kunnen we verwachten. Zo heeft hij met één enkele applicatie overzicht en kan hij sneller schakelen.

Betrokken medewerker

De verkoopmedewerker op de vloer heeft niet altijd een computer tot zijn beschikking, maar wil wel zijn klant goed te woord kunnen staan met informatie over aanbiedingen en voorraadnieuws. Hiervoor is de applicatie ook, volledig responsive, op mobiel beschikbaar. Hij vindt hier ook een lijst met veel gestelde vragen. Bovendien zit er ook een chatfunctie in de applicatie, waarmee mensen in een beveiligde Microsoft omgeving van dienst kunnen wisselen. Zo blijft de medewerker betrokken en kan hij van toegevoegde waarde zijn voor de klant.

Door de digitale werkplek van medewerkers te personaliseren en te combineren met een sociaal intranet waar verjaardagen, bedrijfs- en hr-nieuws gedeeld wordt, ondersteun je hen in hun dagelijks werk, en help je hen om hun klanten beter te helpen. Zo zorg je voor goed geïnformeerde en betrokken medewerkers.

Retail IT Challenge

Wil je meer weten over wat de digitale retail werkplek voor jouw bedrijf kan betekenen? Op vrijdag 16 november van 9.00 – 13.00 uur organiseren we voor IT managers in de Retail en Fashion branche de Retail IT Challenge – Techniek en Innovatie. Eén van de onderwerpen van die dag is de digitale werkplek. Door middel van een demonstratie laten wij zien hoe dit in de praktijk werkt en gaan we in op de achterliggende techniek. Meld je nu aan voor dit event.

Wil je meer informatie? Neem dan contact op met Bianca van der Woude, Industry Lead Retail via 06 5710 5903 of per e-mail: bianca.vanderwoude@greatcircle.nl

Deel dit bericht...
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter