+31 88 0580 222 info@greatcircle.nl

Retailstudiereis naar China

De Chinese economie is de tweede van de wereld en moet alleen de Amerikaanse economie voor zich dulden.De afgelopen jaren is er een stabiele economische groei geweest van zo’n 6,5-7%. De Chinese overheid ziet echter wel in dat voor duurzame economische groei, ondernemerschap gestimuleerd moet worden. China probeert zijn economie te hervormen en het op investeringen en export gebaseerde groeimodel te herijken. De bedoeling is een transitie te bewerkstelligen richting een meer op consumptie en diensten gebaseerde economie.

In China verandert de retail-en consumentenproductensector ieder jaar verder. Waar tot voor kort grote winkels met luxeproducten het gezicht van een winkelstraat tekenden, zien we tegenwoordig evenveel lifestylewinkels en ‘fast-fashion’-winkels. Zowel de fysieke winkels als de betaalmethoden veranderen mee. De telefoon is niet meer weg te denken uit het Chinese straatbeeld. Verbindingen tussen online en offline worden steeds gemakkelijker gelegd en technologie en data maken het winkelen voor de consument overzichtelijker en efficiënter.

De razendsnelle ontwikkelingen in China zetten aan tot nadenken over onze retailsector en kunnen bovendien de opmaat zijn naar inspiratie en nieuwe ideeën die onze eigen bedrijven verder kunnen verbeteren.

*

*
*
*
*
Graag ontvang ik de GreatCircle nieuwsbrief
9 + 0 =
*

Deel dit bericht...
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter