+31 88 0580 222 info@greatcircle.nl

Donderdag 16 november organiseerden GreatCircle en Breinwave de Retail Connected IT Challenge voor IT-managers van retail en fashionbedrijven. Tijdens deze inspirerende en innovatieve ochtend hebben we verschillende onderwerpen de revue laten passeren. Voor degenen die dit event gemist hebben, geven wij een korte terugblik op de besproken onderwerpen.

 

Integratietool

We trapten de dag af met een presentatie van John de Keuning, IT-manager bij Blokker, die ons meenam in de dynamische wereld van Blokker en de impact van de ontvlechting uit de Blokker Holding organisatie op hun IT-architectuur. Dit heeft geleid tot een nieuw beleid voor Architectuur principes en een grootschalige IT-vernieuwing. Speciale aandacht ging uit naar de selectie van en de uiteindelijke keuze voor de Azure Service Bus ter vervanging van hun vorige integratietool. Hierbij werd ingegaan op de voordelen die de Azure Service Bus biedt en wat de ‘leason learned’ waren.

Rolgebaseerde digitale werkplek

Hoe u social engagement creëert onder uw medewerkers werd duidelijk aan de hand van de presentatie over de digitale werkplek. De digitale werkplek is rolgebaseerd en kan dus zo ingericht worden dat alle informatie behorende bij de functie terug te vinden is op één overzichtelijke scherm. Dit scherm kan een computerscherm zijn, maar ook een tablet of mobiel. Uw medewerkers hoeven dus nooit meer te zoeken naar de informatie die zij nodig hebben voor het uitvoeren van hun functie. Nieuwsbrieven, productinformatie, planningen, maar ook interne communicatie is overzichtelijk gerangschikt op één plek. Hierdoor voelen medewerkers zich meer betrokken bij uw organisatie en vinden ook nieuwe medewerkers snel hun weg. Hierover schreven wij eerder een blog.

Cookie-inzichten

Armand Magharian van Blue Factory liet ons kennis maken met de mogelijkheden van eMotion Counter, een slimme oplossing die met behulp van uw standaard beveiligingscamera’s veel kan vertellen over uw klanten in de winkel. Door gezichtsherkenning om te zetten in binaire codes kunt u data verzamelen van uw klanten in de winkel. Zijn ze blij, welke route leggen ze af in de winkel, waar staan ze stil, wat voor geslacht hebben ze en welke leeftijd. Combineer deze data met omzetgegevens uit uw kassa’s en u weet welk type klant u op welk moment in de winkel hebt. Hier kunt u bijvoorbeeld uw promoties, schappenplan en uw personeelsplanning op afstemmen. Combineert u eMotion Counter met een digitale spiegel dan kunt u zelfs persoonlijke aanbiedingen tonen. Lees meer over eMotion Counter in onze blog vier ‘cookie’-inzichten die je uit de winkel kunt halen.

Business Driven Data Science

Dat data steeds belangrijker wordt is natuurlijk bekend. Maar hoe kunt u de data waar u in uw bedrijf al over beschikt, zoals data over klanten, winkels, omzet, maar ook marktgegevens, inzetten om de businessvragen die u heeft beantwoord te krijgen. Dat was het laatste onderwerp van de dag. De bezoekers werden aan het werk gezet. Met behulp van een canvas werden de stappen doorlopen die u moet zetten voor Business Driven Data Science. Dit helpt u om vragen als ‘Heb ik de juiste voorraad op de juiste plek’ of ‘Zit ik met mijn winkel wel op de goede locatie voor mijn doelgroep’ beantwoord te krijgen.

Bent u nieuwsgierig geworden en wilt u meer weten over een van de onderwerpen, laat dan uw gegevens achter op onze contactpagina. Rechtstreeks contact opnemen kan ook. Bel of mail dan Bianca van der Woude, Industry Lead Retail: 06-5710 5903.

We helpen u graag op weg om innovatie ook een plek te geven in uw organisatie.

Deel dit bericht...
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter