+31 88 0580 222 info@greatcircle.nl

Neem jij ooit wel eens de tijd om te genieten van het succes dat een promotie van jouw bedrijf heeft opgeleverd? Waarschijnlijk niet, want de tijd ontbreekt voor goede analyses en inzichten die je meer vertellen over de recente promoties. Bij de meeste retailers is de actiedruk groot. De marketingkalender staat vol met geplande promoties en de interne machine tussen de afdelingen marketing, merchandise en category management draait op volle toeren om alle acties op elkaar af te stemmen en inzichtelijk te maken.

Staat de juiste informatie op de website, kloppen de actiekoppen met wat er in de folder staat? Er moet enorm veel worden afgestemd, niet alleen met alle verschillende afdelingen op het hoofdkantoor, maar ook met leveranciers, winkelmanagers en ondernemers.

De informatie die nodig is tijdens het promotieproces van een retailer is afkomstig van verschillende afdelingen, met even zo veel verschillende systemen. Het probleem is dat deze systemen vaak niet met elkaar communiceren en dus niet met dezelfde informatie werken. Er wordt gewerkt met verschillende excelsheets, waardoor de kans op fouten erg groot is. Ergernissen tussen afdelingen liggen voor de hand en efficiency is ver te zoeken.

Wat zijn de gevolgen van al die versnipperde informatie?

Wanneer er gaandeweg in het proces commerciële wijzigingen plaats vinden moet dit soms op drie verschillende plaatsen aangepast worden, waardoor de kans op fouten nu eenmaal groter is dan wanneer dit maar op één plek hoeft te gebeuren.

Wanneer je informatie versnipperd is, ben je bovendien meer tijd en meer geld kwijt aan het aansturen van externen: hoe vaak gebeurt het niet dat bij de opmaak van een folder verschillende correctierondes nodig zijn, omdat de prijs tussentijds nog wijzigt, de aanbieding net niet helemaal klopt of de tekst nog moet worden aangepast.

Dit vergt veel tijdrovende administratieve handelingen voor de verschillende afdelingen, terwijl ze die tijd ook zouden kunnen besteden aan het bedenken van slimme commerciële acties.

Centraal overzicht

De wens van jouw interne afdelingen is dat de aanbieding in de folder, website of nieuwsbrief hetzelfde is ongeacht het communicatiemiddel. Dat het product altijd voorradig en makkelijk te vinden is, dat de prijs bij het artikel in de winkel of webshop klopt en dat de aanbieding bij de kassa ook wordt herkend. Om jouw klant die ene waarheid te kunnen bieden, is één actueel en centraal overzicht nodig uit één systeem. Geen discussies meer tussen afdelingen waar het fout is gegaan, maar de juiste informatie voor iedereen inzichtelijk. En met die juiste informatie kun je dan ook aan de slag met analyses, die zorgen dat de volgende promotie nog beter wordt.

Herken je dit? Met de promotiemanager van FlowFabric faciliteren we het hele proces, van het maken van de marketingkalender tot het evalueren en analyseren van de promotie. Alle benodigde informatie wordt verzameld in één systeem, zodat de vergadertafel vol met geprinte excelsheets verleden tijd is, je administratie minder wordt en je experts weer tijd hebben om te doen waar ze echt goed in zijn. Wat uiteindelijk zorgt voor een betere klantbeleving. Want jouw klant blijft onze focus.

Met RetailConnected zorgen we er voor dat uw systemen optimaal met elkaar samenwerken. Met zes deelnemende partners hebben we op elk deelgebied specifieke kennis in huis. Wilt u meer weten wat wij voor u hierin kunnen betekenen? Neem gerust contact op met Bianca van der Woude, Industry Lead Retail. Mobiel 06 5710 5903 / e-mail bianca.vanderwoude@greatcircle.nl

Deel dit bericht...
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter